1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Strategii de comunicare eficientă în mediul de afaceri turistic

        La 18-19 octombrie 2016  în incinta Consiliului Raional Soroca a avut loc programul de formare  pentru agenții economici din orașul Soroca cu genericul „Managementul Structurilor de Primire Turistică” organizat în cadrul proiectului „Amenajarea parcului din preajma Cetății Medievale Soroca” . La această sesiune de instruire ne-am axat pe „Strategii de comunicare eficientă în mediul de afaceri turistic”.20161018 095401
Acest proiect este co-finanțat de către programul polonez de cooperare pentru dezvoltare al Ministerului Afacerilor Externe al Republicii Polone, în cadrul programului „Fondul de Granturi Mici” al „Centrului de Informare pentru Autorităţile Locale din Republica Moldova”, implementat de către Solidarity Fund PL.
Moderatorul activității a fost doamna Ala Solovei – psiholog, grad superior, magistru în management educațional.
Activitatea a fost concepută sub formă de training, avînd următoarele obiective:
-         Să identifice tipurile de comunicare eficientă: asertivă, suportivă, empatică;
-         Să conștientizeze importanța tipurilor de comunicare eficientă;
-         Să dezvolte competențe de comunicare eficientă.
-         Să aplice în practică forme moderne de comunicare.
-         Să evalueze abilitățile de comunicare.
       La training au participat 15 persoane din mediul de afaceri din raionul Soroca.20161018 121123
Au fost abordate patru linii mari de subiect: Formele eficiente de comunicare: asertivă, suportivă și empatică; Comunicarea  în situații  dificile; Abordarea conflictelor în lumea modernă; Strategii de eficientizare a comunicării. În scopul cunoașterii de sine și a abilităților de comunicare, dar și ascultare activă au fost aplicate testele: „Barometrul comunicării”; „Tipul de temperament”; „Temperamentul dominant”, Sunt oare un ascultător atent / activ?            20161018 095745 1Test de asertivitate, Sunteți o persoană empatică?  Autoevaluarea abilităților de a  comunica suportiv. Prin intermediul metodelor interactive: Brainstorming, Știu, Vreau să știu, Invăț, Studiu de caz, Jocul de rol, Tîrgul de idei, Zidul maximelor, Cinquain, Metoda 1+2+3, dar și a formelor variate de lucru: în echipă, în perechi, individuală si frontală participanții și-au format abilități de comunicare eficientă: ascultare activă; de oferire și primire a feed-backului, de autoconștientizare, de îndrumare și control, dar și diverse tehnici de soluționare a conflictelor. Participanții s-au implicat în activitate, fiind interesați de subiectele abordate, care urmează să fie implementate zi de zi și care vor contribui la îmbunătățirea serviciilor și respectiv la atragerea turiștilor.