1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Protecția consumatorului

Apără-ți drepturile
    Fiecare persoană nemulțumită de cumpărătura făcută ori de deservire trebuie să fixeze faptul în condica de reclamații și sugestii  - acesta este regula de aur atât pentru consumatori cât și pentru agenția pentru protecția consumatorului.  Dacă vi se refuză cartea de reclamații expediați plângerea pe adresa agenției pentru protecția consumatorului: http://www.ssm.gov.md.
Buchia legii spune că fiecare unitate comercială trebuie să afișeze la loc vizibil adresa, numărul de telefon precum și numărul liniei fierbinți al agenției pentru protecția consumatorului. Astfel c fiecare cumpărător care a observat anumite nereguli să poată contacta și să pună la curent agenția pentru protecția consumatorului (APC) despre încălcările observate. Însă consumatorul nu poate face apel către APC pentru investigarea cazurilor decât după ce și-a înregistrat plângerea în condica de reclamații și expirarea ulterioară a 14 zile. Dacă în decurs de 14 zile nu se dă răspuns plângerii sau consumatorul nu este satisfăcut de răspunsul primit atunci acesta poate face apel la APC și trebuie să dețină asupra lui neapărat bonul de casă. Abatere de la această regulă se face în cazurile de pericol  sănătății și integrității oamenilor.
       Legile privind protecția consumatorului se perfectează permanent și eventual printr-un act legislativ dacă consumatorului care se adresează în limba română i se răspunde în limba rusă – respondentul precum și agentul economic va fi amendat cu câte 2 000 lei fiecare. Despre noutățile legislative din domeniul protecției consumatorului a adus la cunoștința consumatorilor și agenților economici soroceni Tatiana Guțu de la Agenția pentru Protecția Consumatorului filiala Bălți în cadrul unui seminar desfășurat la Soroca. Dumneaei a menționat ca în cadrul unui control efectuat la Soroca s-au depistat mai multe încălcări privind condițiile de păstrare și comercializarea produselor mai ales în piață. Puțin din consumatori care cunosc  faptul că și la piață sunt pârghii de a-și apăra drepturile. Metoda este aceeași – mai întâi registru de reclamații și sugestii care este găsită la administrația pieții.
Din păcate sunt cazuri când este deosebit de greu să aperi drepturile consumatorilor deoarece aceștia semnează contracte fără a le citi cu atenție sau chiar nu le citesc de loc. Într-o asemenea situație a nimerit și un bărbat din raionul Soroca care a cumpărat un telefon mobil și s-a încredințat în reclama făcută de operatorii telefoniei mobile iar contractul, care l-a semnat pe loc l-a citit cu mare atenție, dar acasă … După ce a văzut ce prevede contractul a înțeles că nu-i este convenabil această cumpărătură, dar contractul deja e semnat …  Și calea de rezolvare este iarăși – condica de reclamații, 14 zile dacă nu este răspuns adresarea la APC și judecată…